Bike Forums - Search Results

Go Back  Bike Forums > Search Forums
Reload this Page >

Search Results

Notices
 
Search: Posts Made By: Kimmo
Showing results 1 to 50 of 1000
Search took 1.67 seconds.
Forum: Road Cycling
01-29-20, 02:03 AM
Replies: 12
Views: 419
Posted By Kimmo

Anyone have any opinion of the CR1? I picked out...

Anyone have any opinion of the CR1? I picked out a 2013 Premium for a mate to buy.
Forum: Road Cycling
01-29-20, 01:36 AM
Replies: 9
Views: 309
Posted By Kimmo

Signed, of course. Pff, no 20 or even 18 to be...

Signed, of course. Pff, no 20 or even 18 to be had.

11-29... Tell me there's a 16 in that.
Forum: Road Cycling
01-29-20, 01:17 AM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

I reckon a 90 degree stem would look great on the...

I reckon a 90 degree stem would look great on the straight bladed fork (provided you could find a nice enough one that looks right). IMO the stem adapter is the missing piece of this mad update to...
Forum: Road Cycling
01-28-20, 01:34 AM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

Hot AF, but IMO the stem and post both need to be...

Hot AF, but IMO the stem and post both need to be silver or black.

But more importantly, this bike is crying out for that awesome threaded to threadless quill/headset unit one of our members came...
01-25-20, 04:20 AM
Replies: 5
Views: 172
Posted By Kimmo

Yep, check RD condition and hanger alignment....

Yep, check RD condition and hanger alignment. Also check the cable.
Forum: Road Cycling
01-24-20, 05:55 PM
Replies: 45
Views: 1,180
Posted By Kimmo

Oh hey, this bugged me... Anyone sufficiently...

Oh hey, this bugged me... Anyone sufficiently fluent in English is all over foreign pronunciation, thanks to the fact that English is a total *****, having soaked up terms from all over, particularly...
Forum: Road Cycling
01-24-20, 04:44 PM
Replies: 45
Views: 1,180
Posted By Kimmo

Hey, I reckon folks who say stuff like "would of"...

Hey, I reckon folks who say stuff like "would of" sound like morons, but you can bet your bottom dollar that one day it'll be considered legit. Like how you guys messed up "couldn't care less",...
Forum: Road Cycling
01-24-20, 04:38 PM
Replies: 45
Views: 1,180
Posted By Kimmo

Campy, not Campag, the official nickname. ...

Campy, not Campag, the official nickname.
...
Forum: Road Cycling
01-24-20, 04:55 AM
Replies: 45
Views: 1,180
Posted By Kimmo

Anyone know what I'm talking about? I think it...

Anyone know what I'm talking about? I think it was some sort of skunk works gear.
Forum: Road Cycling
01-24-20, 04:51 AM
Replies: 45
Views: 1,180
Posted By Kimmo

I'm totally able to pronounce Cahmpanyolo, but...

I'm totally able to pronounce Cahmpanyolo, but it's too many syllables for an Aussie to bother with.
Forum: Road Cycling
01-24-20, 04:22 AM
Replies: 45
Views: 1,180
Posted By Kimmo

Not only do Campy accept Campy, but I've even...

Not only do Campy accept Campy, but I've even seen em print it. On parts, IIRC!
Forum: Road Cycling
01-24-20, 04:02 AM
Replies: 4
Views: 275
Posted By Kimmo

The Mavic hubs aren't much chop

The Mavic hubs aren't much chop
Forum: Road Cycling
01-24-20, 12:19 AM
Replies: 19
Views: 1,089
Posted By Kimmo

I was responding to the post about broken cranks.

I was responding to the post about broken cranks.
Forum: Road Cycling
01-23-20, 05:29 PM
Replies: 19
Views: 1,089
Posted By Kimmo

Yeah, not a fan of the bonded construction...

Yeah, not a fan of the bonded construction introduced on 9000...
Forum: Road Cycling
01-22-20, 11:20 PM
Replies: 45
Views: 1,114
Posted By Kimmo

I don't buy a tool if I can replace it with a...

I don't buy a tool if I can replace it with a technique. I've got no use for third hand tools, for instance.

Best way to open a quick link without a tool IMO: make a triangle with it on the big...
Forum: Road Cycling
01-21-20, 05:49 PM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

I recommend 3T Aeronova. Haven't used those...

I recommend 3T Aeronova.

Haven't used those actual bars myself, but I have three of the Toseek copies, and the shape is absolutely fantastic (although I trimmed about 40mm off the drops). The...
Forum: Road Cycling
01-20-20, 03:36 AM
Replies: 8
Views: 345
Posted By Kimmo

BTW, that's the fork crown.

BTW, that's the fork crown.
Forum: Road Cycling
01-20-20, 03:34 AM
Replies: 8
Views: 345
Posted By Kimmo

Hmm, carbon steerer in 1", probably not too...

Hmm, carbon steerer in 1", probably not too shabby...

What's it weigh?
Forum: Road Cycling
01-20-20, 03:28 AM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

Pff. ISP is plus hot points, not minus

Pff. ISP is plus hot points, not minus
Forum: Road Cycling
01-18-20, 06:01 PM
Replies: 14
Views: 501
Posted By Kimmo

I have a Bontrager floor pump that was way off,...

I have a Bontrager floor pump that was way off, like 20psi. Hacked in a proper certified gauge I got from work. Aah.
Forum: Road Cycling
01-18-20, 03:46 AM
Replies: 30
Views: 737
Posted By Kimmo

I'm saying if you use an aftermarket five bolt 53...

I'm saying if you use an aftermarket five bolt 53 ring on a 110 crank, you'll probably realise why 130 is a thing. As for four bolt rings, I'd imagine most companies would make at least a half-arsed...
Forum: Road Cycling
01-17-20, 06:35 AM
Replies: 30
Views: 737
Posted By Kimmo

Yeah, except Shimano uses crazy expensive 3D big...

Yeah, except Shimano uses crazy expensive 3D big rings to get stiffness at 110BCD.

Use something like BBB, and you'll get mad flex.
Forum: Road Cycling
01-16-20, 07:24 PM
Replies: 97
Views: 4,798
Posted By Kimmo

Not all scofflaws are created equal... ...

Not all scofflaws are created equal...

******bags like Trump and Joe Arpaio need to have the book thrown at em so hard it takes their head off.

Folks determined to reclaim their birthrights...
Forum: Road Cycling
01-16-20, 06:48 PM
Replies: 67
Views: 3,391
Posted By Kimmo

BMC: Bring Me Cash

BMC: Bring Me Cash
Forum: Road Cycling
01-16-20, 04:04 PM
Replies: 19
Views: 646
Posted By Kimmo

Easily comment of the day.

Easily comment of the day.
Forum: Road Cycling
01-16-20, 03:56 PM
Replies: 77
Views: 4,526
Posted By Kimmo

I wonder how long the super wide gears fad is...

I wonder how long the super wide gears fad is gonna last before folks decide they're sick of big jumps... gonna be a whole heap of peeps shopping for 11s wheels so they can use something other than...
Forum: Road Cycling
01-16-20, 03:12 PM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

Its a damn shame the tanwall GP4000s only came in...

Its a damn shame the tanwall GP4000s only came in 23mm.
Forum: Road Cycling
01-16-20, 03:10 PM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

Yeah, white around the drivetrain wasn't the most...

Yeah, white around the drivetrain wasn't the most practical choice...
Forum: Road Cycling
01-16-20, 03:08 PM
Replies: 19
Views: 1,089
Posted By Kimmo

Um, once a bike has cables in it the hard part is...

Um, once a bike has cables in it the hard part is done. Just run sleeve through it over the old cable before you remove it.
Forum: Road Cycling
01-16-20, 06:02 AM
Replies: 77
Views: 4,526
Posted By Kimmo

The original Red FD certainly blew. But I...

The original Red FD certainly blew.

But I have no idea what you're talking about otherwise; I'll take my 10s Red over poxy old Campy 8s in a hummingbird's heartbeat. I'm prepared to trade the...
Forum: Road Cycling
01-16-20, 03:03 AM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

The seat looks fine. Hot bike.

The seat looks fine. Hot bike.
Forum: Road Cycling
01-09-20, 08:23 PM
Replies: 77
Views: 4,526
Posted By Kimmo

Well yeah, I'd hope most wheel designers won't...

Well yeah, I'd hope most wheel designers won't totally waste the extra 12mm for disc brake wheels. But then with disk you've got either a wider Q or a crap chainline...
Forum: Road Cycling
01-08-20, 06:21 PM
Replies: 77
Views: 4,526
Posted By Kimmo

It's first principles, man. Just cause you can...

It's first principles, man. Just cause you can make it work doesn't make it a good idea; you gotta use more metal to compensate. Complete wheelsets mostly seem reasonably solid, but I was pretty...
Forum: Road Cycling
01-08-20, 04:27 PM
Replies: 12
Views: 1,203
Posted By Kimmo

Lol, yeah. Hard to believe that one made it from...

Lol, yeah. Hard to believe that one made it from some dickhead's fevered mind, all the way to actual nomenclature.
Forum: Road Cycling
01-08-20, 04:21 PM
Replies: 77
Views: 4,526
Posted By Kimmo

Those 11s FDs can work very well, but if the...

Those 11s FDs can work very well, but if the cable is coming from too close to the drive side, you're screwed - the trim position usually won't work without faffing at the lever. I had one bike i had...
Forum: Road Cycling
01-08-20, 03:39 PM
Replies: 77
Views: 4,526
Posted By Kimmo

With 11s, you get to upgrade to weaker rear...

With 11s, you get to upgrade to weaker rear wheels. Because that's the one you want to be weaker. Mavic somehow saw this coming and has been making weaker rears for ages just in case.



BBB do...
Forum: Road Cycling
01-03-20, 05:26 PM
Replies: 67
Views: 3,391
Posted By Kimmo

Epic fail. I wonder which brand is least likely...

Epic fail. I wonder which brand is least likely to treat their customers like this?

I'd have thought maybe Giant would be best equipped to handle this sort of thing well, given their size, but...
Forum: Road Cycling
01-03-20, 05:12 PM
Replies: 21
Views: 757
Posted By Kimmo

If you had the crank, the easiest way (apart from...

If you had the crank, the easiest way (apart from recognizing the styling of it) is to look at the markings behind the pedal eye (you'd see FC-****). The next easiest spot to see is a rim brake's...
Forum: Road Cycling
01-03-20, 05:02 PM
Replies: 12
Views: 1,203
Posted By Kimmo

Nah fair enough; Di2 is a stupid name, no...

Nah fair enough; Di2 is a stupid name, no argument there.
Forum: Road Cycling
01-03-20, 04:41 AM
Replies: 32
Views: 1,067
Posted By Kimmo

Chalk up another point for the 'hydraulics are a...

Chalk up another point for the 'hydraulics are a PITA' crew
Forum: Road Cycling
01-03-20, 04:35 AM
Replies: 12
Views: 1,203
Posted By Kimmo

I wouldn't consider anything electronic but Di2...

I wouldn't consider anything electronic but Di2 myself, Shimano nailed it.

Hey, do folks call the Ultegra version Ui2 for convenience even though they know the D doesn't stand for Dura-Ace, or do...
Forum: Road Cycling
12-29-19, 09:33 PM
Replies: 126
Views: 9,014
Posted By Kimmo

This one of a kind re-engineered Y-foil. ...

This one of a kind re-engineered Y-foil. (https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=131739)
...
Forum: Road Cycling
12-29-19, 06:31 PM
Replies: 92
Views: 6,070
Posted By Kimmo

That's pretty tight. I take it you'll cut the...

That's pretty tight. I take it you'll cut the steerer in due course? Any plans to gut the left shifter?

...Just had a closer look at that crank, with the blind holes... I was thinking hang on......
Forum: Road Cycling
12-26-19, 05:18 PM
Replies: 67
Views: 3,391
Posted By Kimmo

Well yeah, I didn't get into the merits of...

Well yeah, I didn't get into the merits of various brands, and BMC haven't got the best reputation, but another angle I didn't get around to touching on is kind of an extension of what I said - this...
Forum: Road Cycling
12-26-19, 05:08 PM
Replies: 31
Views: 1,406
Posted By Kimmo

I'd get hold of a cheap 90mm stem of the...

I'd get hold of a cheap 90mm stem of the appropriate angle and give that a shot first... probably worth moving the seat forward maybe 10mm while you're at it, see how that goes. 20mm more reach is...
Forum: Road Cycling
12-26-19, 04:57 PM
Replies: 87
Views: 18,697
Posted By Kimmo

So, you seem not to mind the large throw to pull...

So, you seem not to mind the large throw to pull the shift cable? Something you can get used to, you reckon? (I've hardly used mine.)



Um, something's up here - only one of those sentences can...
Forum: Road Cycling
12-24-19, 03:15 PM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

Could be worse ...

Could be worse
...
Forum: Road Cycling
12-24-19, 04:41 AM
Replies: 67
Views: 3,391
Posted By Kimmo

I don't think you necessarily need a retro bike...

I don't think you necessarily need a retro bike for reliability, but modern bikes are a minefield. I'd consider it to be mostly down to the teething issues associated with branching away from tried...
Forum: Road Cycling
12-24-19, 03:12 AM
Replies: 918
Views: 102,036
Posted By Kimmo

https://cimg0.ibsrv.net/gimg/bikeforums.net-vbulle...

https://cimg0.ibsrv.net/gimg/bikeforums.net-vbulletin/980x2000/2tequ8qr_461519b18232c422a88593d2eab90a42d3ad0678.jpg
Forum: Road Cycling
12-24-19, 01:48 AM
Replies: 87
Views: 18,697
Posted By Kimmo

How'd you go?

How'd you go?
Showing results 1 to 50 of 1000
 


 
Forum Jump

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service - Do Not Sell My Personal Information

Copyright 2018 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.