Go Back  Bike Forums > Search Forums
Reload this Page >

Search Results

 
Search: Posts Made By: Brocephus
Showing results 1 to 50 of 571
Search took 0.16 seconds.
08-16-19, 12:08 PM
Replies: 6
Views: 332
Posted By Brocephus

"Good","Better", "Best", doesn't usually become...

"Good","Better", "Best", doesn't usually become real apparent until somewhat higher price ranges. At the $500 dollar range, most bikes from a given name-brand manufacturer are usually going to be...
Forum: Commuting
08-16-19, 11:30 AM
Replies: 19
Views: 930
Posted By Brocephus

I can practically hear Phil and Bobke...

I can practically hear Phil and Bobke breathlessly calling this one a spectacular photo-finish, too close to call !!!!! :D
08-16-19, 06:14 AM
Replies: 11
Views: 1,399
Posted By Brocephus

Some more info might be helpful here. It sounds...

Some more info might be helpful here. It sounds like you're pretty budget conscious (yeah, me too!), so I'm wondering stuff like: How worn are the Tiagra parts you're currently running? What type of...
Forum: Commuting
08-15-19, 06:59 PM
Replies: 19
Views: 930
Posted By Brocephus

And you're tied with the last place guy !...

And you're tied with the last place guy ! :innocent:
08-15-19, 04:30 AM
Replies: 50
Views: 2,135
Posted By Brocephus

Yeah, I take your point, it makes sense, I hadn't...

Yeah, I take your point, it makes sense, I hadn't looked at it that way till just now, but it occurs to me that both words can fit, depending on the perspective. I'd originally typed "strictest",...
08-14-19, 03:37 PM
Replies: 50
Views: 2,135
Posted By Brocephus

This is only correct in the narrowest definition...

This is only correct in the narrowest definition of the term "cyclist". Obviously, anyone that mounts a bicycle, becomes a "cyclist", in the technical/literal sense, but this conveniently ignores...
08-14-19, 02:26 PM
Replies: 45
Views: 1,886
Posted By Brocephus

A year+ ago, I saw some nice yellow and black...

A year+ ago, I saw some nice yellow and black jerseys from a vendor on ebay, made in the US by Mt Borah (IIRC). They looked very sharp,and the price was right, and reviews for this manufacturer were...
08-14-19, 01:06 PM
Replies: 13
Views: 989
Posted By Brocephus

Short of banning cars and trucks, it ain't gonna...

Short of banning cars and trucks, it ain't gonna happen. We can "educate", and sign petitions, and hold candlelight vigils till the cows come home, but society is going bat**** crazy, and it's only...
08-14-19, 12:58 PM
Replies: 40
Views: 1,347
Posted By Brocephus

Yeah, that must be it, the societal insanity...

Yeah, that must be it, the societal insanity we're in the midst of can be traced directly to "stand your ground". :rolleyes:
08-14-19, 05:55 AM
Replies: 3
Views: 328
Posted By Brocephus

I haven't looked at the specs, but I'd tend to...

I haven't looked at the specs, but I'd tend to prefer a Giant over a Diamondback ( having recent issues with Diamondback customer service, and specifically a Hanjo, in fact). And, if nothing else,...
08-14-19, 05:46 AM
Replies: 22
Views: 809
Posted By Brocephus

Fortunately, I generally bike ride in a...

Fortunately, I generally bike ride in a semi-rural county, and don't have any serious red light intersections to navigate, but when I'm driving in town, I routinely slow down, often positioning...
08-14-19, 05:26 AM
Replies: 69
Views: 3,045
Posted By Brocephus

FWIW, JMHO, and all that, I'm thinking these guys...

FWIW, JMHO, and all that, I'm thinking these guys are for sure riding much farther than the OP is used to, and very likely going faster, plus, they're riding road bikes versus his (heavier, slower)...
08-13-19, 08:35 PM
Replies: 44
Views: 1,453
Posted By Brocephus

What bike do you have ? How much wear has the...

What bike do you have ? How much wear has the bike seen, so far (in other words, how old is it, and how's it been used?)
What brand/model wheels do you have on it now ? Are they expensive/high end ?...
08-13-19, 08:20 PM
Replies: 15
Views: 1,079
Posted By Brocephus

I had a set of 28-h Open Pros on a Cannondale,...

I had a set of 28-h Open Pros on a Cannondale, years ago when I only weighed around 170-175, and I still busted spokes !! To be fair, they weren't built by Co. Cyclist ( and most of my road wheels...
08-13-19, 07:41 AM
Replies: 14
Views: 562
Posted By Brocephus

I concur with the above posts recommending you...

I concur with the above posts recommending you just install some road friendly tires. I used to run mtn bikes as a regular urban commuter, for years, and currently have my old Trek set up that way....
08-12-19, 07:14 PM
Replies: 26
Views: 1,079
Posted By Brocephus

I didn't think you could remove a correctly...

I didn't think you could remove a correctly vulcanized patch, not without doing further damage. If I got a puncture, through an older patch, I'd probably just take that as an omen, and ditch that...
08-12-19, 10:39 AM
Replies: 40
Views: 2,330
Posted By Brocephus

https://www.amazon.com/Rechargeable-Intensity-Tail...

https://www.amazon.com/Rechargeable-Intensity-Taillight-Waterproof-Backpack/dp/B07JPCHBTJ

I posted the pic in the OP based on it's appearance of being absurdly big and bright. It's a big let-down...
08-12-19, 07:01 AM
Replies: 40
Views: 2,330
Posted By Brocephus

Yep, no doubt, but the product is apparently...

Yep, no doubt, but the product is apparently legit. I got the pic from an ad on Amazon.



I think that thing IS the flux capacitor !
08-12-19, 05:21 AM
Replies: 40
Views: 2,330
Posted By Brocephus

It just occurred to me that it looks suspiciously...

It just occurred to me that it looks suspiciously close to the "neural neutralizer" from the Star Trek episode, "Dagger of the Mind"........:eek:
...
08-12-19, 05:11 AM
Replies: 8
Views: 807
Posted By Brocephus

Yep, agreed. While that does seem to be a lot of...

Yep, agreed. While that does seem to be a lot of missing pain for a brand new bike, it's a normal wear spot, and I personally couldn't see myself dragging back to the shop and saying, "guys, we have...
08-11-19, 07:46 PM
Replies: 39
Views: 1,374
Posted By Brocephus

Unless it's really obnoxious, it sounds like...

Unless it's really obnoxious, it sounds like something that may be unique and interesting to have on the bike. You might should reconsider.
But if you just gotta yank it, depending on what it's made...
08-11-19, 07:39 PM
Replies: 40
Views: 2,330
Posted By Brocephus

Oh yeah, it spins alright. But, that will engage...

Oh yeah, it spins alright. But, that will engage the warp drive, which most of us don't have the tires for.
08-11-19, 06:47 PM
Replies: 40
Views: 2,330
Posted By Brocephus

"That's not a tail light......THIS is a tail light!!"

edit: I found this on Amazon, LOL! It's 4 realz, yo ! :D

https://cimg5.ibsrv.net/gimg/bikeforums.net-vbulletin/1001x1001/619fswxb_tl_sl1001__ec57d3e5edfc00bc6a1d3682262b39b61628f6e5.jpg
08-11-19, 05:42 PM
Replies: 43
Views: 2,612
Posted By Brocephus

You just gotta dig around for a minute :D ...

You just gotta dig around for a minute :D

"......all of our wheels are 100% built in house by hand, checked and rechecked for proper spoke tension and wheel trueness. our attention to detail...
08-11-19, 05:09 PM
Replies: 43
Views: 2,612
Posted By Brocephus

I don't believe they need to be messed with, at...

I don't believe they need to be messed with, at all, BWW already stress-relieves them. Someone reading a tutorial then grabbing a spoke wrench, is only gonna screw 'em up!
I have two sets of these,...
08-11-19, 03:42 PM
Replies: 16
Views: 766
Posted By Brocephus

I see you're in Peachtree City, I regularly see...

I see you're in Peachtree City, I regularly see nice bikes on Atlanta Craigslist. If you're knowledgeable enough to feel comfortable checking them out, there's usually some nice deals to be found.
...
08-11-19, 10:46 AM
Replies: 229
Views: 17,335
Posted By Brocephus

On a happier note, I did my usual 30-40 miles...

On a happier note, I did my usual 30-40 miles today, and nobody flew past me, nearly taking the skin off my elbow, revving their engine and spraying me with exhaust, or shouting obscenities at me !...
08-11-19, 07:34 AM
Replies: 43
Views: 1,889
Posted By Brocephus

If the bike was subjected to a front end crash,...

If the bike was subjected to a front end crash, as has been plausibly suggested, the wheel would obviously take the initial impact, which would then be transferred to the fork, then to the frame....
08-11-19, 07:02 AM
Replies: 16
Views: 700
Posted By Brocephus

Not enough info here, but if you can get an...

Not enough info here, but if you can get an Ultegra-equipped bike, that has a busted carbon frame, for a couple hunnerd bucks, that sounds like it MAY be a great deal, just for the parts.
Then hunt...
08-10-19, 06:31 PM
Replies: 31
Views: 1,321
Posted By Brocephus

I notice the balls on the left appear to be a...

I notice the balls on the left appear to be a different color than the ones on the right. Did they come out of the hub like that (all the blacker ones from one side of the hub, the colored ones from...
08-10-19, 06:18 PM
Replies: 5
Views: 370
Posted By Brocephus

Is the hub a 10-spd, or is it 11-spd compatible?...

Is the hub a 10-spd, or is it 11-spd compatible? Are you supposed to be using a spacer ?
08-10-19, 03:51 PM
Replies: 16
Views: 517
Posted By Brocephus

I know, right? Lately, I've been keeping an eye...

I know, right? Lately, I've been keeping an eye out at the thrift stores for an ideal plastic container (Rubbermaid, Tupperware, something like that), to consolidate at least some of the smaller...
08-10-19, 12:29 PM
Replies: 15
Views: 596
Posted By Brocephus

Thanks for the link, that was solid info that I...

Thanks for the link, that was solid info that I never realized. And, that thread was not only informative, it got contentious ( yeah, I know, big surprise ) with several amusing posts.
This one...
08-10-19, 12:09 PM
Replies: 30
Views: 854
Posted By Brocephus

In some ways, yeah, they pretty much were. Back...

In some ways, yeah, they pretty much were. Back in the 90's I used to ride lower-end $350 "mountain bikes" like Specialized Hard Rocks and similar bikes from Trek and GT. They had rigid forks, and...
08-10-19, 10:42 AM
Replies: 16
Views: 517
Posted By Brocephus

The part on the far left appears to be a unit of ...

The part on the far left appears to be a unit of currency, equivalent to 1/4 of an American Dollar.



(sorry, I couldn't resist. I'll show myself out. :D)
08-10-19, 09:43 AM
Replies: 19
Views: 510
Posted By Brocephus

Yep, what they ^ said. ;)

Yep, what they ^ said. ;)
08-10-19, 08:39 AM
Replies: 18
Views: 493
Posted By Brocephus

BTW, I just found a quality,economical tube that...

BTW, I just found a quality,economical tube that would work with both my current road and hybrid tires......
https://www.nashbar.com/continental-42mm-presta-valve-tube-700x3247-c1501048/p326663
I...
08-10-19, 07:03 AM
Replies: 18
Views: 493
Posted By Brocephus

That's a fair point (not to mention, obvious,...

That's a fair point (not to mention, obvious, since it was already stipulated in the OP :D ). But we've all seen how easily a tube will stretch (cross sectionally) as big around as a soft-ball, plus,...
08-10-19, 06:52 AM
Replies: 9
Views: 288
Posted By Brocephus

There are several good video tutorials on...

There are several good video tutorials on you-tube, I've consulted them numerous times. Calvin at Park Tools is always very knowledgeable.....

https://www.youtube.com/watch?v=UkZxPIZ1ngY

...
08-09-19, 06:56 PM
Replies: 18
Views: 493
Posted By Brocephus

That's interesting. On a related note, the front...

That's interesting. On a related note, the front tire on my road bike has had a slow leak in it, for months. I finally got tired of pumping it up every other day, and just recently replaced it. But I...
08-09-19, 05:28 PM
Replies: 15
Views: 614
Posted By Brocephus

The wheels came from a pretty well known...

The wheels came from a pretty well known wheelbuilding operation, but was a closeout wheelset built on 105 hubs, and all the closeout wheels were advertised as being "8-9-10-spd"compatible, but I...
08-09-19, 02:24 PM
Replies: 15
Views: 596
Posted By Brocephus

Good suggestion jimc, but it looks to be...

Good suggestion jimc, but it looks to be out-of-stock. Last I looked, Random Bike Parts had quite a few reasonably priced cranks, and may have something compatible.
edit: here's a link.........
08-09-19, 02:18 PM
Replies: 18
Views: 493
Posted By Brocephus

Slightly too small tube: is it really a problem ??

I have a 29er hybrid with 40-42mm tires, and my road bike is currently running some wide 32mm tires. I already have a couple spare tubes for both wheelsets, but I'd like a few more, and I can get a...
08-09-19, 02:07 PM
Replies: 15
Views: 614
Posted By Brocephus

I was looking into this exact question, last...

I was looking into this exact question, last night, and I'm still a bit confused (no jokes, please :D). So I'm supposed to be using a spacer, with a 10-spd cassette, on my 10-spd hubs ?
I need to...
08-09-19, 09:50 AM
Replies: 27
Views: 656
Posted By Brocephus

yes, but that's not what's causing what I'm...

yes, but that's not what's causing what I'm seeing. I just watched again, and the little camera movement there isn't affecting what's clearly an out-of-round rim. The rim edge is bouncing up and...
08-09-19, 08:07 AM
Replies: 27
Views: 656
Posted By Brocephus

Looking at the video, the tire does appear to be...

Looking at the video, the tire does appear to be inconsistent, but I'm also seeing the lip of the rim moving up and down as it rotates. Watch the edge of the rim, relative to the brake pad, there's a...
08-09-19, 06:45 AM
Replies: 9
Views: 469
Posted By Brocephus

I got curious, and just rummaged through the Trek...

I got curious, and just rummaged through the Trek archives, and the closest color match I could find was from 2011..........
08-08-19, 05:32 PM
Replies: 10
Views: 453
Posted By Brocephus

Ah, ok. Maybe Scott inflated their MSRP, allowing...

Ah, ok. Maybe Scott inflated their MSRP, allowing room for a huge "discount" (so dopes like me would be dazzled by the "savings", LOL! :D )
If the Scott only has 105, plus it's carbon, then yeah,...
08-08-19, 05:01 PM
Replies: 10
Views: 453
Posted By Brocephus

I gotta agree with this reasoning. I've also been...

I gotta agree with this reasoning. I've also been really happy with the 3 or 4 C-dales that have passed through my stable, but I'd personally prefer the all-around better parts and wheels, over the...
08-08-19, 03:54 PM
Replies: 152
Views: 8,760
Posted By Brocephus

^ BAZINGA`!!! :D :thumb:

^
BAZINGA`!!! :D :thumb:
Showing results 1 to 50 of 571
 


 
Forum Jump

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

Copyright © 2018 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.