Go Back  Bike Forums > Bike Forums > Road Cycling
Reload this Page >

Madone SLR - Slipping Seatpost

Notices
Road Cycling “It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them. Thus you remember them as they actually are, while in a motor car only a high hill impresses you, and you have no such accurate remembrance of country you have driven through as you gain by riding a bicycle.” -- Ernest Hemingway

Madone SLR - Slipping Seatpost

Old 07-23-20, 08:01 AM
  #51  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by Lukinou
oui curseur noir bouge quand je fais du velo et surtout a cause de l'etat des routes. dés qu'il y a des trou ou que la route est dans un sale etat le curseur se met à bouger tt seul
j'ai bien le petit bou en plastique entre le top tube et l'isospeed.
a savoir Trek a deja changé l'isospeed complet ainsi que les vis a l'arriere de la tige de selle
a part changer mon cadre je ne vois pas quoi faire.
par contre Trek ne veut pas me changer de cadre
Je sais tu peux acheter un nouveau curseur et "bumpers" (mais ceux-ci auraient dû être inclus dans ton nouveau isospeed et je pense que tu as dit ça)
https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/e...olorCode=black

Tu peux également régler la pression sur la curseur et top tube en resserrant la petite hex vis de 3mm a l'arriere de la tige de selle (la section jaune de Fig.5 à la page 11 dans ce; https://trek.scene7.com/is/content/Tr...aper_EN-GB.pdf

Sinon, je ne pense pas qu'il y ait autre chose que tu peux essayer
choddo is offline  
Old 03-06-21, 04:01 PM
  #52  
Scottmodha
Newbie
 
Join Date: Mar 2021
Posts: 1
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 1 Post(s)
Likes: 0
Liked 0 Times in 0 Posts
Seat post bolts

Hi guys, great post here, this has helped me a lot. Been having some issues with my seat post slipping, stripped it down today, cleaned and re applied fiber grip to the seat post housing and wedge before reinstalling.

hoping it holds, but if not I want to look at changing out the seat post bolts rather than cutting washers off. Does anyone know what spec bolt these are?
Scottmodha is offline  
Old 03-08-21, 08:41 AM
  #53  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by Scottmodha
Hi guys, great post here, this has helped me a lot. Been having some issues with my seat post slipping, stripped it down today, cleaned and re applied fiber grip to the seat post housing and wedge before reinstalling.

hoping it holds, but if not I want to look at changing out the seat post bolts rather than cutting washers off. Does anyone know what spec bolt these are?
Suspect the next size up would be a longer increment (and therefore more pressure on the seatpost housing) than the removal of the washers
choddo is offline  
Old 03-08-21, 08:58 AM
  #54  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by Simon776
Thanks for getting back to me so quick .. I did read that but the Loctite 277 is strong stuff and I was worried I wouldn’t be able to remove the bolt if required at a later date. Have you used it
By the way, on this, I discovered that my LBS had installed the bolt the wrong way round. They had put the 6mm steel bolt in from the right drive side, and the 8mm alu nut on the NDS. So I had been tightening the soft aluminium bolt because I'd read you should only tighten the NDS, which was the complete opposite of what I should have been doing.

Anyway - swapped it round and used loctite blue to try to keep it from moving. Been largely hiding from the weather since then so not 100% sure it's going to solve the problem.
choddo is offline  
Old 06-07-21, 01:23 AM
  #55  
gianni.aec
Junior Member
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 5
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 6 Post(s)
Likes: 0
Liked 0 Times in 0 Posts
Originally Posted by Lukinou
oui curseur noir bouge quand je fais du velo et surtout a cause de l'etat des routes. dés qu'il y a des trou ou que la route est dans un sale etat le curseur se met à bouger tt seul
j'ai bien le petit bou en plastique entre le top tube et l'isospeed.
a savoir Trek a deja changé l'isospeed complet ainsi que les vis a l'arriere de la tige de selle
a part changer mon cadre je ne vois pas quoi faire.
par contre Trek ne veut pas me changer de cadre
bonjour, avez vous resolu votre probleme avec le slider isospeed ? J'ai le même problème avec un Madone sl7 2021
gianni.aec is offline  
Old 06-07-21, 01:42 AM
  #56  
Lukinou
Junior Member
 
Join Date: Nov 2019
Location: France ile de France
Posts: 12

Bikes: SLR 9 Madone Bontrager aero 5/ SWORKS Tarmac SL6 corima MCC

Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 10 Post(s)
Likes: 0
Liked 1 Time in 1 Post
Originally Posted by gianni.aec
bonjour, avez vous resolu votre probleme avec le slider isospeed ? J'ai le même problème avec un Madone sl7 2021
Bonjour,
je me suis battu avec mon velociste, Trek me l'apris en garantie et me l'a echangé avec un cadre de 2021......
j'ai fais 70km avec le nouveau cadre 2021 et toujours meme probleme.....
de retour chez mon velociste je lui ai rendu le cadre ... il me l'a re echangé par un SWORKS sl7.....
heureusement que j'avais achete le Trek neuf et chez mon velociste (sponsor du club)

Bon courage....
pour ma part TREK c'est fini plus jamais!!!
Lukinou is offline  
Old 06-07-21, 02:14 AM
  #57  
gianni.aec
Junior Member
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 5
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 6 Post(s)
Likes: 0
Liked 0 Times in 0 Posts
Originally Posted by Lukinou
Bonjour,
je me suis battu avec mon velociste, Trek me l'apris en garantie et me l'a echangé avec un cadre de 2021......
j'ai fais 70km avec le nouveau cadre 2021 et toujours meme probleme.....
de retour chez mon velociste je lui ai rendu le cadre ... il me l'a re echangé par un SWORKS sl7.....
heureusement que j'avais achete le Trek neuf et chez mon velociste (sponsor du club)

Bon courage....
pour ma part TREK c'est fini plus jamais!!!
quelle mauvaise nouvelle tu m'as donné. Est-il possible que trek n'ait pas de solution pour un vélo qui coûte plus de 7000 euros ?
gianni.aec is offline  
Old 06-07-21, 02:19 AM
  #58  
Lukinou
Junior Member
 
Join Date: Nov 2019
Location: France ile de France
Posts: 12

Bikes: SLR 9 Madone Bontrager aero 5/ SWORKS Tarmac SL6 corima MCC

Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 10 Post(s)
Likes: 0
Liked 1 Time in 1 Post
Originally Posted by gianni.aec
quelle mauvaise nouvelle tu m'as donné. Est-il possible que trek n'ait pas de solution pour un vélo qui coûte plus de 7000 euros ?
c'est honteux... d'ailleur d'autres clients chez mon velociste ont le meme probleme....
Mon velociste a arreté de vendre du Trek entre temps
Lukinou is offline  
Old 06-07-21, 02:37 AM
  #59  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by choddo
By the way, on this, I discovered that my LBS had installed the bolt the wrong way round. They had put the 6mm steel bolt in from the right drive side, and the 8mm alu nut on the NDS. So I had been tightening the soft aluminium bolt because I'd read you should only tighten the NDS, which was the complete opposite of what I should have been doing.

Anyway - swapped it round and used loctite blue to try to keep it from moving. Been largely hiding from the weather since then so not 100% sure it's going to solve the problem.
3 months later, I can confirm it’s working fine. Not had any excess sideways motion since this last adjustment.
choddo is offline  
Old 06-07-21, 02:57 AM
  #60  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by gianni.aec
quelle mauvaise nouvelle tu m'as donné. Est-il possible que trek n'ait pas de solution pour un vélo qui coûte plus de 7000 euros ?
Je n’ai pas cette probleme. Mon curseur est sous le “E” de Madone. Je ne pense pas que ça bouge. Nous avons beaucoup de mauvais trous dans les routes ici au royaume uni !

choddo is offline  
Old 06-07-21, 03:05 AM
  #61  
gianni.aec
Junior Member
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 5
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 6 Post(s)
Likes: 0
Liked 0 Times in 0 Posts
avez-vous déjà changé de position ? Moi aussi, avant de le modifier pour le rendre plus doux, je n'avais jamais eu de problèmes.
gianni.aec is offline  
Old 06-07-21, 04:32 AM
  #62  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by gianni.aec
avez-vous déjà changé de position ? Moi aussi, avant de le modifier pour le rendre plus doux, je n'avais jamais eu de problèmes.
Oui, je l’ai reculé quelces cms pour moins de mouvement.

Last edited by choddo; 06-07-21 at 04:39 AM.
choddo is offline  
Old 06-08-21, 02:47 AM
  #63  
gianni.aec
Junior Member
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 5
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 6 Post(s)
Likes: 0
Liked 0 Times in 0 Posts
Originally Posted by choddo
Oui, je l’ai reculé quelces cms pour moins de mouvement.
peut-être ai-je trouvé la cause de mon problème. hier j'ai fait un tour d'essai et avant de sortir j'ai vérifié le serrage du boulon du tube supérieur, et il était à 4 nm. au retour, après avoir constaté le glissement du curseur, j'ai revérifié le serrage et l'ai trouvé plus bas, probablement à 3nm. Je suppose que le problème est là, peut-être qu'il peut être résolu avec une goutte de Loctite 242 ?
gianni.aec is offline  
Old 06-08-21, 04:29 AM
  #64  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by gianni.aec
peut-être ai-je trouvé la cause de mon problème. hier j'ai fait un tour d'essai et avant de sortir j'ai vérifié le serrage du boulon du tube supérieur, et il était à 4 nm. au retour, après avoir constaté le glissement du curseur, j'ai revérifié le serrage et l'ai trouvé plus bas, probablement à 3nm. Je suppose que le problème est là, peut-être qu'il peut être résolu avec une goutte de Loctite 242 ?
Oh. Wow.

C'est tres interresant. J'ai vérifié mon boulon et c'est au moins 4Nm. Loctite est une bonne ideé.

Et le boulon du tube de selle? celui-là devrait être 2Nm mais le mien est plus serré car j'ai eu du mal à l'enlever !
choddo is offline  
Old 06-08-21, 05:53 AM
  #65  
gianni.aec
Junior Member
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 5
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 6 Post(s)
Likes: 0
Liked 0 Times in 0 Posts
Originally Posted by choddo
Oh. Wow.

C'est tres interresant. J'ai vérifié mon boulon et c'est au moins 4Nm. Loctite est une bonne ideé.

Et le boulon du tube de selle? celui-là devrait être 2Nm mais le mien est plus serré car j'ai eu du mal à l'enlever !
le petit boulon dans la partie du tube de selle est définitivement d'environ 2 nm, je ne pense pas qu'il puisse aller plus loin compte tenu de sa taille.
aujourd'hui je prends le vélo chez Trek assistance et voyons ce qu'ils me disent, je préfère ne pas expérimenter sur un nouveau vélo à 7 mille euros ! :-(
gianni.aec is offline  
Old 06-08-21, 10:37 AM
  #66  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by gianni.aec
le petit boulon dans la partie du tube de selle est définitivement d'environ 2 nm, je ne pense pas qu'il puisse aller plus loin compte tenu de sa taille.
aujourd'hui je prends le vélo chez Trek assistance et voyons ce qu'ils me disent, je préfère ne pas expérimenter sur un nouveau vélo à 7 mille euros ! :-(
:-)

Je sais ce que tu ressens. Hereusement, mon vélo va bien maintenant. Bon chance avec Trek !
choddo is offline  
Old 09-15-21, 02:01 PM
  #67  
choddo
Senior Member
 
Join Date: Apr 2019
Location: UK
Posts: 1,376
Mentioned: 3 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 669 Post(s)
Liked 445 Times in 332 Posts
Originally Posted by OrenNoah
I am referring to the isospeed pivot bolt, located next to the seatpost. That is what should be removed, cleaned and reassembled.

I am not referring to the slider or the bolt that goes on the underside of the top tube to tighten the slider.
There is now an official Trek advisory on this. Retailer should sort it for any owners. There is also a change to the bumper under the top tube that the 2nm isospeed bolt goes through.
choddo is offline  
Related Topics
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post
amerikaner
Classic & Vintage
7
01-14-19 08:44 PM
rubiconazoid
Bicycle Mechanics
30
05-06-17 09:41 AM
smontanaro
Classic & Vintage
29
06-06-11 06:51 PM
toolman605
Bicycle Mechanics
6
04-09-11 10:01 AM
Ward H
Hybrid Bicycles
3
09-02-10 07:34 AM

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


Thread Tools
Search this Thread

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service -

Copyright © 2024 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.